onsdag 25. april 2007

Jeg HATER snegler

Endelig er våren her og bedene i hagen begynner omsider å spire og gro. Tulipanene og påskeliljene er på spreng og perleblomstene strutter med den fine lillafargen sin.
Alt virket som bare fryd og gammen.
Så så jeg plutselig at irisbladene mine var helt oppsist og FULL av SNEGL!!!
Hel..... drit, trodde jeg hadde tatt knekken på dem i fjor, men neida. Under en fin blomstermatte lå det sikkert hundrevis med små snegler og snegleegg!
Da var det frem med hansker, pinsett, en pose med salt og skikkelig killerinstinkt og gå løs.
Jeg er ikke vanligvis sadistisk men akkurat når det gjelder snegler som spiser opp blomstene mine så liker jeg å se når de ekle krypene råtner i saltet...




Heldigvis kjøpte jeg noe svinesterkt sneglegift da jeg var i Spania og det er supereffektivt og gjør at sneglene "smelter" når de kommer i nærheten, så det er kanskje en sjans for mine dyrebare blomster. Men jeg må nok ut på sneglejakt hver kveld likevel....










7 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Æsj så kjedelig. På møre er det så mye av de monstersneglene. (Brune, store snegler) Min mor "killer" hver kveld, men det er store mengder der. De har ikke kommet til innlandet, holder seg nok mest ved kysten. Er det dem du tar knekken på eller er det små snegler? Ha ei fin sneglejakt;o)

åsemor sa...

Snakket med noen damer i dag som fortalte at jakta har begynnt:(
Lykkelige meg har ikke noe av de enda, er det fordi jeg har mest blomster i potter tro?

elin1976 sa...

LYKKE TIL....Jeg får helt panikk når jeg ser en snegle( he he) Masse klemmer fra Elin:O)

FRUV sa...

Mor grethe: det er de store men de er bare små babysnegler nå, men de må DØ likevel!! hver snegl legger 400 egg så de formerer seg fort kan man si...

Cathrines blogg sa...

Uff, bank i bordet, men vi har de ikke på såta enda....de er skikkelig vemmelige....håper vi sees i morgen!! Klem

@afjo72 sa...

Æsj ja, snegler er utrolig ekkelt. Noen av dem blir jo også så digre at...urgh!!

Håper helgen inneholder litt mer en sneglejakting! :o)

Anonym sa...

Uæææææææææææææææææææh jeg HATER snegler jeg også, å fy fabian de er sååååå utrolig ekle, grådige, gnaskende monster! æsj æsj æsj. jeg nærer et intenst hat til de jeg også. Vi er så innmari plaget her hos oss, vi har alle typer - de verste er de små grå som vi nesten ikke ser, men de er overalt i beddet vårt. Eter og eter... grrrrrrrrrrrr :(
Min mann tar blomsterpinner og spidder de, da hyler jeg og stikker for det er så sinnsykt kvalmt. Ellers har vi tatt sprøyter med rødsprit og gitt de en dose... isj